Leveranser Jul/Nyår 2025
Vi vill göra er uppmärksamma på att leveranser under jul- och nyårshelgerna kan komma att ta längre tid än vanligt, då det är färre leveransdagar för transportörerna under dessa helger. Vi uppmanar er att lägga er beställning i god tid, senast 16/12 för att säkerställa leverans innan v.51. // Väl mött, Team Femtorp
Policy för ångerrätt & returer
Denna information riktar sig till Femtorps konsumentkunder (nämnd kund nedan) och beskriver hur vi bemöter ångerrätt och retur i vår verksamhet.
Ångerrätt
Enligt Distansavtalslagen har du som kund 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten gäller i 14 dagar från det att du mottagit eller hämtat varan du beställt.
Följande gäller om du vill nyttja ångerrätten
Du måste snarast, dock inom de 14 dagar som lagen skriver, meddela Femtorp att du ångrat dig. Detta gör du genom att skicka ett e-postmeddelande till kundtjanst@femtorp.se . Meddelandet ska innehålla information om ordernummer, din adress, e-postadress, telefonnummer samt information om vilka varor du önskar returnera.
Vi återkommer sedan till dig med information om hur en eventuell retur ska gå till. Du ska alltså INTE returnera någonting till oss utan att vi bekräftat detta. Vid retur står du som kund för returfrakten, eller levererar direkt till vårt lager i Malmö. Femtorp hämtar inte ut paket som skickats på annat sätt än överenskommet.
Vid en retur ska varan vara i fullgott skick och obruten förpackning. Kunden ansvarar för att varan kommer fram i samma skick.
När gäller inte ångerrätten
1. Kundspecifika varor eller varor som inte är lagervaror-
2. Livsmedel är i regel undantagna från distansavtalslagen då det är varor som snabbt kan försämras-
3. Retur utan överenskommelse, kontakta enligt ovan kundtjanst@femtorp.se före en retur och invänta instruktioner-
4. Vid bruten/öppnad förpackning eller skadad förpackningar gäller inte heller ångerrätten.
Om du är osäker eller har frågor angående ångerrätten är du välkommen att kontakta oss på kundtjanst@femtorp.se.