Leveranser Jul/Nyår 2025
Vi vill göra er uppmärksamma på att leveranser under jul- och nyårshelgerna kan komma att ta längre tid än vanligt, då det är färre leveransdagar för transportörerna under dessa helger. Vi uppmanar er att lägga er beställning i god tid, senast 16/12 för att säkerställa leverans innan v.51. // Väl mött, Team Femtorp
Köp & leveransvillkor för dig som konsument
LEVERANSVILLKOR
Leveranser sker endast inom Sverige med Schenker Parcel Ombud till det utlämningsställe Schenker väljer. Vi beräknar vår leveranstid till 3-5 vardagar beroende på geografiskt läge och lagerstatus, längre leveranstider kan förekomma under perioder med hög belastning eller förseningar från t.ex. tillverkare eller transportör.
Paketet väntar på dig hos ombudet i 14 dagar om inget annat meddelas. Om du ej hämtar ditt paket inom tidsramen går det i retur till Femtorp och vi debiterar en avgift på 180 kr för returen. Klarna krediterar köpet enligt samma betalningsmetod du valt för köpet exklusive eventuell fraktkostnad.
Femtorp tar inget ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar som beror på fraktföretaget.
FRAKTVILLKOR
Beställningen skickas fraktfritt inom Sverige då ordervärdet överstiger 700 kr. Vid beställningar med ordervärde understigande 500 kr tillkommer det en fraktkostnad på 90 kr inom Sverige. Det går också bra att hämta din beställning på vårt lager, tidigast nästkommande helgfria vardag efter beställning, mellan 08.00-15.00 (lunchstängt 12-12.30). Adressen är Travbanegatan 3, 213 77 Malmö. Du måste ange Order ID vid hämtning. Order ID finns på din orderbekräftelse som du mottar via e-post efter genomförd betalning.
TRANSPORTSKADAT GODS
Synlig skada på emballage eller varor vid avhämtningen, skall genast skriftligen reklameras till ombudet samt informeras Femtorp via kundtjanst@femtorp.se som också lämnar vidare instruktioner i ärendet.
REKLAMATIONSRÄTT
För att reklamera felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta Femtorp omgående. Vi ger dig då instruktioner som är lämpligast för det aktuella fallet. OBS! skicka inte tillbaka några varor utan Femtorps godkännande. Vid reklamation skall beställaren kontakta Femtorp via epost kundtjanst@femtorp.se eller via vår kundtjänst 040-94 90 00 och uppge orderid. samt orsak till reklamationen.
BYTE OCH ÅNGERRÄTT
Vi följer de lagar och föreskrifter som finns på området. Enligt Distans- och hemförsäljningslagen gäller inte byte och ångerrätt på så kallade färskvaror som bl. a konfektyr. (Distans- och hemförsäljningslag (2005:59) 4 § Bestämmelserna om ångerrätt i 9-16 §§ gäller inte distansavtal om en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal. http://www.konsumentverket.se/vara-omraden/tele-tv-och-internet/handla-pa-internet/efter-kop/angerratt/
GARANTI OCH HÅLLBARHET
Samtliga garantier på produkterna lämnas av våra leverantörer och tillverkare. Hållbarheten varierar på de olika varorna, vårt mål är att leverera produkter med så lång och godtagbar hållbarhet som möjligt. I de fallen en produkt har kortare hållbarhet finns denna information under produkten.
PRISER OCH BETALNING
Alla priser är i svenska kronor och inklusive moms. Betalning sker via Klarna (Klarnas betalningsvillkor gäller) därefter packas varorna och distribueras enligt ovan (Frakt - och leveransvillkor).
KLARNA
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning, swish eller direktbetalning via bank.
KUND /PERSONUPPGIFTER
För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-mailadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras.
De personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part. Femtorp AB har tillgång till ovanstående uppgifter och lämnar inte ut några uppgifter utan ditt godkännande. Insamlade personuppgifter hanteras i enlighet med EUs gemensamma dataskyddsförordning, GDPR.
RESERVATIONER
Femtorp reserverar sig för eventuella tryckfel samt slutförsäljning av vissa varor.
FORCE MAJEUR
Händelse såsom utanför Femtorps kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Femtorp befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.
FÖRETAGSINFORMATION
Femtorp AB
Travbanegatan 3
213 77 Malmö
Organisationsnummer: 556604-9622
Kundtjänst telefon: 040-94 90 00
E-post: kundtjanst@femtorp.se
Senast uppdaterad: 2024-02-07